دكتر محمد خلخالي رئيس بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش

  • 1395/08/01
  • 13:53:21
  • 1664

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، از برگزاری نخستین همایش مجازی تحت عنوان حاملگی و بیماری‌های کبدی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت کبد در دوران بارداری نیاز است که پزشکان در این راستا آگاه شوند لذا این کنگره در این راستا برگزار می‌شود.

 

دکتر محمد خلخالی با اشاره به اهمیت آموزش در بخش درمان و پزشکی جزیره افزود: با توجه به تأکیدات مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش ما سعی کرده‌ایم که علاوه بر بخش بهداشت و درمان، گام‌هایی را نیز در راستای آموزش برداریم.

 

وی شرایط جزیره کیش را جهت گذراندن دوره‌های بازآموزی برای پزشکان خاص دانست و اظهار کرد: علم پزشکی ازجمله رشته‌هایی است که برخلاف سایر رشته‌ها نیاز به بازآموزی دوره‌ای و مداوم دارد لذا پزشکان برای تمدید پروانه مطب و طبابت خود نیاز به گذراندن این دوره‌ها و به‌روز شدن دارند، بر همین اساس ما در تلاش هستیم تا عموم این دوره‌ها را در کیش میزبانی کنیم تا علاوه بر کاهش هزینه‌های پزشکان، وقت کمتری نیز صرف سفر و مسائلی ازاین‌دست شود ضمن اینکه همایش حاملگی و بیماری‌های کبدی برای نخستین بار در کیش به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا پزشکان ساکن در سایر شهرها و حتی خارج از کشور بدون نیاز به حضور از آن بهره ببرند.

 

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، امتیاز این همایش را بازآموزی اعلام کرد و افزود: بر اساس مجوز وزارت بهداشت و درمان، این همایش از امتیاز بازآموزی برخوردار است لذا پزشکان مقیم و غیر مقیم می‌توانند نهایت استفاده را از آن ببرند ضمن اینکه کلیه روند همایش به‌صورت آنلاین برای ثبت‌نام کنندگان پخش خواهد شد و سؤال و جواب نیز به‌صورت زنده خواهد بود.

 

خلخالی از حضور بیش از 100 پزشک در این همایش خبر داد و اضافه کرد: کیش بعد از تهران دومین مرکز بین‌المللی و تخصصی بیماری‌های کبدی رادار است. بر همین اساس و باوجود فعالیت‌های پررنگ این بخش که طی دو سال اخیر با حضور پرفسور علویان بیشتر شده است، این نیاز برای برگزاری چنین کنفرانسی احساس شد.

 

وی گروه های هدف این همایش را پزشکان متخصص در بخش‌های مختلف دانست و بیان کرد: پزشکان داخلی، زنان، متخصصین گوارش و بیماری‌های عفونی، علوم آزمایشگاهی، جراحی، پرستاری و... مخاطبان این همایش هستند که نیاز است از کبد و مشکلاتی که ممکن است در دوران بارداری ایجاد کند، باخبر شوند.

 

خلخالی در پاسخ به این سؤال که کبد چه تغییرات و مشکلاتی را در دوران بارداری خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کبد نیز مانند تمام ارگان‌های دیگر در زمان بارداری دستخوش تغییرات می‌شود. لذا همان‌طور که خون، عضلات، اسکلت، پوست، مغز و بخش‌های مختلف یک خانم باردار دچار تغییر می‌شود، کبد نیز تغییر می‌کند و آنزیم‌های کبدی متفاوتی را میزبانی می‌کند. به‌جز این مسائل ما آسیب‌ها و مشکلاتی داریم که صرفاً کبد در دوران بارداری میزبان آن است.

 

وی ادامه داد: بیماری‌هایی نظیر کبد چرب دوران بارداری که گاها پس‌ازاین دوران نیز مشکل‌ساز است، ازجمله این موارد است اما سندروم Hellp ازجمله مهم‌ترین این موارد است که در صورت عدم‌تشخیص خطرات جانی را برای مادر به دنبال دارد. همچنین توده‌های کبدی که در دوران بارداری گل‌ها تشدید می‌شوند و سنگ‌های صفرا نیز وجود دارند لذا لازم است که عوارض این دوران بر کبد به‌صورت تخصصی بررسی شود.

 

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش، برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها را گامی مثبت در راستای رشد گردشگری جزیره و کشور خواند و تصریح کرد: ازآنجایی‌که کیش یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور است که ظرفیت مناسبی در سطح منطقه دارد، امیدواریم که با گسترش پروازهای خارجی و روابط برون‌مرزی شاهد جذب افراد متخصص بیشتری با برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باشیم. اتفاقی که علاوه بر رشد گردشگری و ارزآوری امکان استفاده از متخصصان بیشتر را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد.

 

 وی ادامه داد:اگر بتوانیم این کنفرانس‌ها را گسترش دهیم و از ظرفیت‌های گردشگری کیش بهره ببریم بسیار خوب است. کیش یک مرکز گردشگری در منطقه است که قابلیت برگزاری کنفرانس و همایش رادار است لذا می‌تواند قشر بیشتری را جذب کند. این نوع برنامه‌ها گروه‌های علمی را جذب می‌کند که می‌توان از این متخصصان در بیمارستان بهره برد. البته در بخش نمایشگاه نیز طی این دو سال برنامه‌های متعددی نظیر بهداشت و تغذیه، دارو و تجهیزات پزشکی را داشتیم. لذا ما اگر بتوانیم پروازهای خارجی را برقرار کنیم، کشورهای دیگر نیز به دلیل نبود ویزا از آن استقبال می‌کنند.