رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش؛

  • 1395/11/23
  • 11:04:20
  • 1662

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در برنامه شب های انقلاب از کسب 4 موفقیت تازه توسط بيمارستان كيش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي  کیش،  دكتر محمد خلخالی در برنامه شب های انقلاب صدا و سیمای مرکز کیش در پاسخ به سوالات مردم مبنی بر ارائه گزارشی از عملکرد این بخش گفت: همانطور که می دانید، نگاه دکتر مونسان در بحث تحول نظام سلامت در کیش بسیار ویژه بوده است. همانطور که می دانید شاید در تمام دنیا برای این تعداد از جمعیت چنین امکانات بهداشتی و درمانی ايجاد نشود اما تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیات امنای بیمارستان بر این بود که کلیه امکانات با وجود جمعیت کم جزیره کیش ارائه شود لذا ما تمام سعی خود را داشتیم تا در بخش بهداشت و درمان بتوانیم کلیه خدمات را به متقاضیان ارائه کنیم.

وی افزود: با همین دیدگاه خدمتی، بیمارستان کیش، گستردگی ویژه ای پیدا کرد تا جایی که در حال حاضر جزء بیمارستان های برتر در سطح ملی هستیم و حتی در سطح بین المللی نیز حرفی برای گفتن داریم البته همیشه در بحث درمان  دشواري هايي نیز وجود دارد.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از راه اندازی بخش بیماری های خاص خبر داد و اظهار کرد: ما در کیش بالغ بر 35 بیمار تالاسمی و همچنین بیماران دیگری نظیر: هموفیلی، دیالیزی و ... داریم که نیاز بود فضایی برای آنان تعبیه شود لذا بخش بیماری های خاص بیمارستان در فضای بسیار زیبایی که در سطح کشور منحصر به فرد است، افتتاح شد.

خلخالی ادامه داد: در بخش بیماران فوتی نیز ما علاوه بر راه اندازی سردخانه مناسب اتاق سوگ را راه اندازی کردیم تا شرایط مناسبی را برای افرادی که  عزیزان خود را از دست می دهند داشته باشیم.

وی افزود: همچنین در راستای راه اندازی بخش های ویژه بیمارستان، واحد ارتوپدی فنی راه اندازی شد تا در این واحد بتوانیم برای بیماری های استخوان و مفصل برنامه ریزی داشته باشیم. ضمن اینکه بازسازی بخش هایی از بستری نیز جزء برنامه هایی است که در دست انجام است.

 

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش بیان کرد: ساخت اتاقک جدید شنوایی سنجی در کنار راه اندازی بخش دندانپزشکی تخصصی و ارتودنسی در کلینیک امام علی و مرکز شهر نیز از دیگر بخش هایی است که اجرا شده است. همچنین اتاق عمل ارتوپدی نیز در اورژانس راه اندازی شده و بخش اتاق عمل نیز در کلینیک برای اعمال جراحی سرپایی افتتاح شده است.

خلخالی در پاسخ به سوالات پیامکی مردم مبنی بر نحوه نوبت دهی بیماران برای مراجعه به پزشک گفت: در بحث نوبت دهی ما بیشترین تلاش خود را به کار بسته ایم که مردم کمترین دغدغه را داشته باشند. در این راستا نیز اقداماتی نظیر نوبت دهی اینترنتی، فراخوان، تلفنی و ... را داریم. به خصوص در مورد پزشکانی که شلوغ هستند، بخشی از نوبت ها به صورت اینترنتی ارائه می شود. لذا در حال حاضر نوبت دهی اینترنتی برای تمام پزشکان برقرار است ضمن اینکه برای بر خی از متخصصان صرفا نوبت دهی از طریق تلفن و اینترنت امکان پذیر است.

وی افزود: البته در بخش تریاژ افراد توسط متخصص اورژانس دیده می شوند و افرادی که به صورت اورژانسی نیاز به ویزیت پزشک دارند، کاملا خارج از نوبت مورد معاینه قرار می گیرند. ضمن اینکه کلیه افراد می توانند از طریق سایت بیمارستان به آدرس: http://www.kishhospitalfz.com و یا شماره تلفن های : 10-44459400 جهت اخذ نوبت تماس بگيرند.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در پاسخ به این سوال که در صورت عدم حضور افراد برای ویزیت پزشک، چه تمهیدی برای کم کردن ترافیک کاری پزشکان وجود دارد، گفت: در بیمارستان کیش برای کسانی که نوبت گرفته اند اما در محل حضور ندارند نیز تمهیداتی وجود دارد به نحوی که در صورت تاخیر یک ساعته شماره فرد از سیستم خارج می شود و افراد دیگر می توانند آن را اخذ کنند. البته ما بنا را بر این نداریم که مردم را با قوانین درگیر کنیم لذا در بسیاری از موارد افراد در صورت تاخیر نیز توانسته اند نوبت دیگری اخذ کنند و ویزیت خود را داشته باشند مگر اینکه پزشک رفته باشد. در واقع ما به دنبال سختگيري نیستیم زیرا بحث سلامت مردم است و ما باید همیشه در خدمت آنها باشیم اما برای اینکه اختلافی بین بیماران پیش نیاید نظم را نیز برقرار کرده ایم.

خلخالی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چقدر به نیازهای مردم پاسخ داده اید، گفت: این سوال را باید مردم پاسخ دهند البته ما در بیمارستان صندوقی را تحت عنوان «اگر جای رئیس بیمارستان بودید چه می کردید؟» داریم که مردم در آن نظرات خود را ارائه می کنند. من نیز هر نوع اظهار نظری که توسط مردم ارائه می شود، بدون سانسور بر روي  دیوار نصب ميكنم.

وی در خصوص سوالات مردم مبنی بر بالا بودن تعرفه های بیمارستان کیش اظهار کرد: در بحث هزینه ها کتابی تحت عنوان ارزش نسبی تعرفه ها وجود دارد که توسط وزارت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می شود. در آن کتاب تعرفه ها کاملا مندرج است و بر اساس ارزشیابی که بر بیمارستان ها اعمال می شود، تعرفه گذاری می شود. در این ارزش گذاری بیمارستان کیش به عنوان درجه یک و ده بخش آن به عنوان درجه یک عالی انتخاب شده است. وزارت بهداشت و درمان با بررسی مباحثی نظیر: نیروی انسانی، تجهیزات، ساختار، رعایت استانداردهای پزشکی و پیراپزشکی و ... درجه بیمارستان را ارائه می کند.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تصریح کرد: در واقع نوع قراردادی که بیمه ها با بیمارستان کیش منعقد می کنند، متفاوت است. ممکن است بیمارستان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان خود خدمات رایگان ارائه کند یا نیروهای مسلح در بیمارستان مخصوص خود از این خدمات رایگان بهره مند شوند اما از آنجایی که بیمارستان کیش مربوط به هیچ کدام از این ارگان ها نیست لذا ما بر اساس قرارداد مندرج با این بیمه ها عمل می کنیم. یعنی بر اساس نوع قراردادی که بیمه با ما می بندد بیمه شده باید درصدی را به ما پرداخت کند در واقع تعرفه ها اصلا توسط بیمارستان اعمال نمی شود.

خلخالی از کسب 4 موفقیت بزرگ توسط بیمارستان کیش خبر داد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان به عنوان رتبه نخست در سطح استان و ملی انتخاب شده است ضمن اینکه ما در بحث زایمان طبیعی و کاهش آمار سزارین نیز موفق به کسب لوح و جایزه از وزارت بهداشت و درمان شده ایم.

وی افزود: در بحث لوح بانک خون نیز ما موفق به کسب مجوز هموویژلانس نیز ما موفق به کسب لوح بانک خون برتر شده ایم ضمن اینکه بیمارستان کیش از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان 8 بیمارستان برتر کشور در بحث مبارزه با بیماری های عفونی انتخاب شده است.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش درباره کارت طلایی بیمه کیشوندان گفت: بحث بیمه کیشوندان و اینکه کارت کیشوندان به بیمه تبدیل شود، از جمله مباحثی است که در حال برنامه ریزی بر روی آن هستیم البته بخشی از کارهای کارشناسی انجام شده است و امیدواریم که به زودی شاهد تحقق شدن آن باشیم.