کیش میزبان اولین کنگره بين المللي هوش مصنوعی در علوم پزشکی

  • 1401/06/13
  • 12:13:14
  • 1610

 

به گزارش روابط عمومي بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي كيش، دکتر کامران فردوسی رئيس اين مركز درماني افزود: این کنگره در سه بخش Pre-Congress Events شامل سمینار‌های تخصصی ماهیانه، مدرسه تابستانه هوش مصنوعی و جشنواره علمی دانشجویی International Congress شامل ۲۰ سخنرانی و ۷ اجلاسیه و Post- Congress Event شامل امضا و تبادل سند همکاری با مؤسسات معتبر علمی و اقتصادی دی امسال با عنوان AIMS ۲۰۲۲ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

رئیس بیمارستان کیش گفت: ایران باید بتواند تا سال ۱۴۱۰ جزو ۱۰ کشور برتر حوزه هوش مصنوعی در سراسر جهان باشد.

دکتر کامران فردوسی گفت: تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه پزشکی، هوش مصنوعی در پزشکی، سلامت هوشمند و راه‌حل‌های هوشمند در حوزه پزشکی از محور‌های علمی این کنگره است.

وی تصریح کرد: امیدواریم تمامی شرکت کنندگان به شکل حضوری در این کنگره شرکت کنند تا بتوانیم امکانات و توانمندی‌های جزیره کیش را معرفی کنیم وبتوانیم به عنوان پایگاهی در هوش مصنوعی در منطقه باشیم.

رئیس بیمارستان کیش، افزود: طرح دورا پزشکی یکی از طرح‌هایی است که در این کنگره معرفی خواهد شد و در این طرح بیماران به شکل مجازی با بیمارستان ارتباط می‌گیرند و پس از بررسی متخصصان برای ادامه روند درمان به جزیره کیش سفر خواهند کرد و یا با استفاده از تفاهم نامه‌هایی که با دیگر بیمارستان‌های کشور امضا خواهد شد از خدمات درمانی بهره‌مند خواهند شد.

دکتر فردوسی گفت: معرفی جزیره کیش به عنوان اجرا کننده طرح کارت سلامت هوشمند برای اولین بار در کشور به شکل آزمایشی در این کنگره رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بیمارستان کیش استفاده از پزشکان متخصص و مجرب کشور در بیمارستان کیش است.