سومين جشنواره طب ايراني

  • 1401/10/01
  • 16:48:04
  • 483

سومین جشنواره طب ایرانی

جشنواره طب ایرانیکه دبیرخانه دائم آن در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر است، به منظور شناسایی، معرفی، قدردانی و حمایت از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران برتر و همچنین بسترسازی برای بهره‌وری هرچه بیشتر از دستاوردهای پژوهشی اندیشمندان و گسترش بازارهایی دانایی محور و دانش بنیان و آشنایی و تعامل چند جانبه بین مراکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی طب ایرانی در سطح ملی و در سه بخش علمی،  فرهنگ و هنر  و ویژه با محورهای اصلی آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، بین‌الملل و پیشکسوت در حوزه طب ایرانی، داروسازی سنتی، و تاریخ پزشکی برگزار می‌شود.

سومین جشنواره طب ایرانی  علاوه بر سه بخش اصلی،  دارای بخش دانش آموزی ویژه دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی است. همچنین موضوع بخش ویژه سومین جشنواره طب ایرانی، "جوانی جمعیت"  است.

فراخوان سومین جشنواره طب ایرانی در 3 بخش منتشر شده است . بخش علمی با محور های آموزش (هیئت علمی برتر و دانشجوی برتر)، پژوهش (پژوهشگر برتر، پژوهشگر جوان برتر، مقاله برتر و کتاب برتر) ، درمان(مرکز ارائه دهنده خدمات بالینی برتر و مرکز ارائه دهنده فرآورده های طبیعی و سنتی)، فناوری(فناور برگزیده در حوزه تولید محصولات برگرفته از طب ایرانی و داروسازی سنتی، شرکت برگزیده در حوزه تولید محصولات برگرفته از طب ایرانی و داروسازی سنتی، فناور برگزیده تجهیزات و ابزار مرتبط با طب ابرانی و داروسازی سنتی، فناور برگزیده نرم افزار و هوش مصنوعی) بین الملل و پیشکسوت برتر است. بخش فر هنگ و هنر با موضوع اصلاح سبک زندگی؛ نیاز جامعه امروز (فیلم کوتاه، مستند، عکاسی، پوستر و اینفوگرافیک، داستان کوتاه برای کودک، موشن گرافیک و خوشنویسی)بخش دانش آموزی(داستان نویسی، نقاشی، اسباب بازی و بازی های رومیزی، بازی های رایانه ای) و بخش  جوانی جمعیت به صورت یک محور کلی با نگاه ویژه است.

آشنایی با:

اصلاح سبک زندگی از دیدگاه طب ایرانی

با توجه به استقبال شرکت کنندگان در این دوره از جشنواره به‌منظور ایجاد فرصت بیشتر برای تهیه و ارسال مستندات، مهلت زمانی برای ثبت نام و ارسال آثار تا تاريخ 5 دي ماه  تمدید شد.

گفتنی است؛ متخصصین طب ایرانی، داروسازی سنتی و تاریخ پزشکی، محققین، پژوهشگران و دانشمندان، پزشکان،  هنرمندان، دانش‌آموزان، معلمان و علاقه مندان به حوزه نرم افزار و هوش مصنوعی و فعالان حوزه فناوری و دانش بنیان می توانند از طریق سامانه سومین جشنواره طب ایرانی به آدرس  http://pmfestival.ir  در این جشنواره ثبت نام کنند.